Dozens of Iranian and Iran-linked news sites which it accuses of spreading disinformation has been taken down by the US.

As part of a law enforcement action. They included Iran’s state-run English-language channel, Press TV, the sites were replaced on Tuesday with notices with emphasis that they had been “seized.”

Interestingly, several of them came back online with new domain addresses within hours, BBC reports

Meanwhile, the middle east country, has criticised the seizures and warned that they were “not constructive” for talks aimed at reviving a nuclear deal.

In a statement by the US Department of Justice, it was disclosed that it had seized 33 websites used by the Iranian Islamic Radio and Television Union (IRTVU) and another three runs by the Iran-backed Kataib Hezbollah militia in Iraq in violation of US sanctions.

It alleged that, the sites had been used by components of the Iranian government “disguised as news organizations or media outlets” to target the US “with disinformation campaigns and malign influence operations.”